מה מסמל כל צבע במיתוג, איך הוא משפיע על הרגשות?

במיתוג, כל צבע מסמל רגשות ויוצר השפעה על התחושות של הצופים או הלקוחות.

נכון לצבע אדום, הוא החם והדינמי ביותר מבין הצבעים. הוא מעורר רגשות מנוגדים, מתחבר לתשוקה ואהבה כמו גם לכעס וסכנה. הוא יכול לשמש סימן אוניברסלי של התרגשות, תשוקה וכעס, מה שהופך אותו לבחירה נהדרת למותגים צעקניים וצעירים, והוא מעניק נלהבות ואנרגיה.

הצבע כתום, מהווה כח ממריץ ושובב. בעוד שהשימוש בו פחות נפוץ, הוא יכול לשמש להתבלטות ולהיות שונה. הכתום מעצים חיוניות ואושר, יכול להשתמש לקריאה לפעולה לרכישה או הרשמה למוצר.

הצבע ירוק מעורר רגשות של אופטימיות ורעננות, מסמל בריאות, צמיחה ועושר. הוא מרגיע ורוגע, ומתאים למותגים שרוצים להעביר מסר של צמיחה וביטחון.

הצבע צהוב מעורר שמחה וספונטניות, מסמל אנרגיה עליזה ונעימה. ניתן להשתמש בו כדי להיראות נגישים וידידותיים, אך יש להשתמש בו במשורה כדי לא להיות דומיננטי מידי.

הצבע כחול מעורר רגשות של רוגע ורוחניות, מסמל ביטחון ואמון. יכול לשמש כהירידה או פנימיה, ומעניק הרגשה של ביטחון ורוחניות.

הצבע סגול מזהה כצבע יצירתי, משדר מסתוריות, עושר ויוקרה. ניתן להשתמש בו להרגעה, והוא מתאים למוצרי טיפוח. הצבע ורוד מייצג נשיות, רומנטיקה, רגישות ורוכסנות. הוא מתאים למראה מודרני, צעיר ויוקרתי.

הצבע חום מחבר לקרקע, לאדמה, ויוצר תחושה של חספוס, גבריות, יציבות ותמיכה. יכול להשמש גם ליצירת תחושה של וינטג'.

הצבע שחור נתפס מתוחכם ורציני, ומעורר כוח, יוקרה, אלגנטיות ופשטות.

הצבע לבן מעניק תחושה של ניקיון, טוהר ורעננות, וניתן לשילובו כצבע ניטרלי או לשילוב כצבע שני.

הצבע אפור משדר רצינות ומקצועיות, ויוצר תחושה של איפוק.

 

כמובן שההתייחסויות לצבעים יכולות להיות שונות בהתאם לתרבות, למקום ולקהל היעד. במיתוג, חשוב לבחור צבעים שיתאימו למסר העסק, לתחושת המותג, ולקהל היעד שאליו פונים.

דילוג לתוכן